Pages . 361
362
363
364
365
. . . . . . . . .
375
376
377
378
379
380
![]() |
Page 360
|
Witness: Frederick M. Sammis, 35 General engineer of the Marconi Wireless Telegraph Co. of America Key testimony: He took responsibility for the messages advising the Titanic and Carpathia wireless operators to keep quiet so they could sell their exclusives to the press. In contentious questioning, Senator Smith hammered away at the Marconi role in checkbook journalism. But though Smith recalled Marconi as well as the two operators to testify again on this day, he did not summon any representative of The New York Times. BR>
. . . SENATOR SMITH: I will come right to the point and ask you whether the following message, which was intercepted by the chief wireless operator, J. R. Simpson, chief electrician United States Navy, is familiar to you:
8:30 P.M.
To Marconi officer, Carpathia and Titanic:
J. M. SAMMIS, Opr. C.
MR. SAMMIS: I only know about that exact message from what I have read in the newspapers. |
Témoin : Frederick M. Sammis, 35 ans Ingénieur général de la Marconi Wireless Telegraph Co. of America
Témoignage clé : Il a pris la responsabilité des messages conseillant les opérateurs radio du Titanic
et du Carpathia de garder le silence afin qu’ils puissent vendre leurs exclusivités à la presse. Dans
des questions litigieuses, le sénateur Smith a martelé le rôle de Marconi dans le scoop
journalistique. Mais si Smith a rappelé Marconi ainsi que les deux opérateurs de témoigner à
nouveau ce jour-là, il n’a convoqué aucun représentant du New York Times.
. . . LE SENATEUR SMITH: J’irai droit au but et je vous demanderai si le message suivant, qui a été intercepté par le chef opérateur sans fil, J. R. Simpson, chef électricien de la marine américaine, vous est familier :
20 h 30
À l’officier Marconi, Carpathia et Titanic :
J. M. SAMMIS, Opr. C.
M. SAMMIS : Je ne connais ce message que d’après ce que j’ai lu dans les journaux. |
Pages . 361
362
363
364
365
. . . . . . . . .
375
376
377
378
379
380
![]() |
Page 360
|